pondělí 28. ledna 2019

Moje tužky na oči

O tužkách na oči jste toho u mě nikdy moc nečetli. Byť to obecně platí za dost univerzální a základní kousek dekorativky, já si k tužkám hledala cestu sakra dlouho a na nějaké pravidelnější bázi je používám možná tak dva roky. A úplně nejvíc asi poslední půl rok. 

Já tak nějak nikdy nevěděla, co s tím. Byla jsem vždy na stíny. Nějaký čas jsem dokonce na spodní linku nedávala nic. Dokonce ani řasenku na spodní řasy. Neptejte se, každý má svůj "kosmetický vývoj". :-) A i když jsem později přestala spodní část očí ignorovat, stejně jsem raději používala stíny. Na spodní waterline jsem nedávala tužku nikdy, naprosto výjimečně použiji tělovou, ale černou fakt ne. Nelíbí se mi to a hlavně mi to není komfortní. Naučila jsem se ale tužku dávat na horní waterline, to umí poměrně snadno zintenzivnit pohled a podtrhnout sílu stínů. A potom s tím jde občas udělat horní linka, ale jen s některými. Obecně jsou na linky lepší fixy. Takže asi tak. Můj vztah k tužkách je zkrátka lehce chladnější. 



Tužek u mě najdete celkem deset. Až mě překvapilo, kde se u mě všechny vzaly. Jsou to vesměs tradiční drogérkové značky - Essence, Catrice, Rimmel, Yves Rocher a lottie. Essence a část Catrice mám ze spoluprací, zbytek jsem tak různě náhodně nakoupila. Barevně je to černá, hnědá, šedá, jedna tělová a jedna zlatá. 



Automatické tužky 18 Colour & Contour od Catrice jsou mými favority. Tu černou mám dokonce už po druhé. Hezky se s nimi kreslí, na druhém konci mají ořezávátko, takže je můžete mít vždy do špičky. Nejlepší jsou na spodní linky. Na horní dávám spíš jen tu zlatou, protože jsou opravdu hodně měkké a nejde s tím vždy udělat přesná linka. Na spodní linii je to ale geniální a vydrží to všechno. Opravdu se na to můžu spolehnout, nebledne to, nerozmazává, nic nesklízím pod očima, normálně to tam večer najdu tak, jak jsem ráno nanesla. Oněch deklarovaných 18 hodin jsem asi nikdy nezkoušela, ale takových 15 to vážně dalo. Cenově navíc vyjdou snad kolem 80 Kč. Sice se na ně musí dávat pozor, mají tendenci se lámat a ve finále to balení nevydrží tak dlouho, ale stojí za to. Škoda, že nemají zajímavější výběr barev. Kromě těchto už je tam snad jen modrá a zelená. 



Oproti tomu klasické kajalové tužky od Catrice za nic nestojí. Mám je z jedné akce a jsou v hezkých barvách, tak si je nechávám, ale vám je nedoporučím. Jsou slaběji pigmentované a především neskutečně tvrdé. Použít jdou jen na spodní linky. Na horní nebo nedejbože na waterline byste si tím dřív vydřeli díru, než něco nanesli. 



Hnědá tužka od Essence ze staré podzimní limitky to všechno odstartovala a vlastně je to úplně první tužka, kterou jsem začala pravidelněji používat. Má krásný hnědý odstín, lehce do tepla a je pěkně měkká. Používám ji téměř výhradně na horní waterline k hnědým kouřovkám. Druhý kousek je chudák celý sedřený, takže vůbec nevím název, ale je to také Essence. Konzistenčně je to ještě měkčí, má to krásnou barvu, přesně něco takového na očích nosím ráda a často, takže se mi to ke stínům perfektně hodí a už je taky dost spotřebovaná. Používám na spodní linku. 



Černou od Yves Rocher mám také dost dlouho a nejvíce spotřebovanou. Je to temně černá ještě navíc s drobnými třpytkami. Kvůli tomu nepatří na waterline. Třpytky v oku fakt nechcete. Ale pěkně se s ní maluje horní linka a dobře drží. Je s ní jen malý kříž, nemá ráda léto. Jak se udělá tepleji, hrozně změkne, nejde kloudně nanést a na oku se roztéká. Takže jedině v zimě.

Tělovou od Rimmel používám výjimečně, když mám hodně výrazné, především černé kouřovky, tak to to oko umí otevřít, když ji použijete na spodní waterline.

A nakonec AM to PM od lottie, kterou jsem chtěla vyfotit samostatně, až jsem na to zapomněla. Ale vidíte ji na přehledové fotce níže. Konkrétně tento odstín mocha chválila Lucka z Get the Louk a ta tužka je fakt zázrak. Já ji mám teprve pár měsíců, ale používám ji skoro denně. Na spodní i horní linku, obojí zvládá dobře. Je neskutečně pigmentovaná, sytá, měkká a drží. Víc od tužky vlastně nepotřebujete. Cenově je myslím kolem 150 Kč a sama se musím podívat po dalších odstínech. 


Není to můj nejoblíbenější kousek z dekorativky, ale musím uznat, že je to fajn pomocník a někdy těm stínům trošku pomůže. Navíc je s nimi lehčí manipulace než s tekutými linkami. Určitě budu tuto oblast prozkoumávat i nadále. A štěstí je, že ubývají daleko rychleji než třeba tvářenky nebo rozjasňovače, takže toho člověk vyzkouší víc.

Jak jste na tom vy s tužkami na oči? Používáte je, kolik jich doma máte?

7 komentářů:

  1. Tužky na oči mám celkem ráda, černé mám dvě, zbytek tak různě barevné. Na horní linku používám spíš fixy, ale na spodní linku nebo waterline klasické tužky. Nejvíc jich mám asi od Avonu, zbytek tak různě Essence, Trend It Up, Catrice.

    OdpovědětVymazat
  2. Fajnová sbírka :) Já se většinou spokojím s Essence a Miss Sporty :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mám je ráda, ale nemůžu si dát pouze tmavou tužku za horní řasy a nic k tomu, mám zapadlé oči a s tímhle líčením vypadají zapadlé ještě víc.
    Kdysi by mě samotnou ani nenapadlo si dávat do vnitřní linky tužku na oči, až když mi to v 16 řekla spolužačka, když jsem se ptala, jak se líčí (poradila mi i linky ve fixe). Linka na waterline mi sice docela sluší, ale zase ji u naprosté většiny tužek nesnesu, ani u horní waterline.
    Když dám tužku na spodní vnější linku, zase mi to zbytečně opticky zvětší oči, což nechci. Mám hnědou kajalovou tužku Gabriella Salvete a jsem s ní spokojená, ale víc jich nemám a ani nepotřebuju. Jako doplnění líčení proč ne, ale pro mě jen v kombinaci se stíny. Taky jsem spíš stínová, se stíny si jde mnohem víc vyhrát. Závidím holkám, které si můžou dát jen linku tužkou na horní víčko, řasenku a jít, mně tento styl bohužel nesluší.
    Pořád mám ale radši tužky než fixy a tekuté/gelové linky. Diana

    OdpovědětVymazat
  4. Já se neobejdu bez černé spodní linky, bez ní si připadám nevýrazná a je to pro mě základ. Používám ale takovou, která není černocerna a tudíž tolik tvrdá .

    OdpovědětVymazat
  5. Já vlastním hned několik linek, ale nemůžu se nikdy dokopat k tomu je používat. :D Když už tak maximálně béžovou tužku na vodní linku. Ale pár dní zpátky jsem zkoušela vínové líčení s tyrkysovou linkou a docela se mi to zalíbilo :-)

    The world of makeup

    OdpovědětVymazat
  6. Moc vám všem děkuji za komentáře.

    OdpovědětVymazat
  7. Já tužky vůbec nepoužívám :) ale dříve (před několik lety) jsem je celkem hojně používala. Nejraději jsem měla plastové, abych je nemusela ořezávat a mohla jen vytáhnout, i když velkou nevýhodou bylo lámání. Dost se lámaly.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat