neděle 12. června 2016

Village a Kringle Candle

Jsem dlouholetý milovník Yankee candle a byť jejich studnice novinek nikdy nevyschne, přece jen mě lákalo vyzkoušet i jiné vody. Jsem tedy na svíčky velmi přísná a nespokojím se jen tak s něčím, ale přece jen Yankee nejsou jediné prémiové svíčky. A když se spolu s eshopem www.jasminkashop.cz objevily na našem trhu Village Candle a Kringle Candle, pustila jsem se hned do zkoušení. 

Během půl roku jsem objednávala hned dvakrát, takže už mám něco prozkoušeno a ráda bych vám tyto dvě značky přiblížila a srovnala právě s Yankee. 


Village candle jsou příjemné především svojí cenou, která je o něco nižší než Yankee. Alespoň co se svíček ve skle týče. S čím ale trošku bojuji, tak jsou jejich vosky. Ty se prodávají ve větší krabičkách, po pěti až šesti kouscích za asi 150 Kč. Vzhledem k tomu, jak dlouho poté vydrží, je cena ok. Jenže já vosky kupuji proto, abych vyzkoušela vůni a pak si ji třeba koupila v nějakém větším provedení. Jenže když si koupíte vosk za 150 Kč a nakonec zjistíte, že vám nevoní, už vás to štve o poznání více, než když za něj dáte 60 Kč. 

A právě tak jsem dopadla u obou vosků, co jsem si od této značky koupila. Eucalyptus mi vyloženě smrděl. Těšila jsem se na mentolovou vůni, kterou miluji, ale na tom nebylo větrového vůbec a nic a vonělo to jako levný čistič záchodů. Ani jsem jej nezkoušela a hned putoval dál. Fun in the sun zněl podle popisu skvěle. Pomerančovník a kokos, to jsou mé oblíbené ingredience. Nakonec ale také nic moc a připomíná to opět spíše vůni na záchod.

Jinak jedna kostička vydrží zhruba na dvě čajovky. 



Jelikož mi velikost vosků nesedí a evidentně nemám štěstí při výběru jejich vůní, zkusila jsem pár votivek. Ty tedy vyjdou cenově stejně jako Yankee. Tady už jsem měla na vůně štěstí, ale jinak je to klasická malá svíčka. Voní jen velmi velmi málo a vzhledem k tomu, kolik za ni dáte (necelých 70 Kč), tak to není žádná výhra. Zajímavé je, že svíčka začne trochu vonět až tak zhruba v polovině její životnosti.

Obě vyobrazené malinové vůně voní moc hezky. Decentně, poměrně věrně, věřím, že ve svíčce by byly fajn.


Nakonec jsem se u Village pustila do svíček ve skle, které se cenově i nejvíce vyplatí. Navíc i malá verze má stejný průměr jako střední a velká, takže i intenzita je stejná. Malá vyjde na 340 Kč, velká na 460 Kč. Má dva knoty, to znamená, že se velmi rychle udělá vonné jezírko. Vůně jsou hodně intenzivní a v pohodě provoní celý prostor.

Obě verze jsem kupovala na slepo, vyšlo to. Maple Butter voní přesně tak, jako palačinky na obrázku. Je to teplá, hodně sladká vůně, ideální na chladné večery. Je neuvěřitelně silná a byť jsem ji pálila pravidelně celou zimu, stále ji mám asi polovinu, protože jsem ji vždy po pár hodinách musela sfouknout. Cherry blossom byla ideální jarní parťák. Už jsem ji také celou vypálila. Byla to decentní květinovo pudrová vůně, intenzita byla přesně tak akorát.



Kringle Candle jsou vyšší liga. Je to největší konkurent Yankee a navíc je ještě o něco dražší. Vosky se prodávají v plastových kalíšcích a opět se dají libovolně lámat, až na pět částí. Cenově vyjdou na necelých 80 Kč. Bohužel tedy musím říct, že mi nesedí. A to paradoxně proto, že jsou neuvěřitelně silné. Pokud vám každá svíčka přijde slabá a vosky vyhazujete s první čajovkou, tohle bude něco pro vás. Na můj poměrně malý pokoj je to hrozně moc. Je skvělé, že se neuvěřitelně rychle rozpustí a pokoje je nasycený vůní doslova za minutu. Jenže později to začne být otravné, z aromalampy vidíte, jak stoupá vonný dým a vyvětrat to dá také trochu zabrat. 

Nejdříve jsem zkoušla Apple Chutney, a to jsem navíc dala půlku vosku, protože to zhruba odpovídá celé velikosti Yankee. Vůně je to krásná, ovocná kořeněná, jako vánoční svařák. Jen ta její intenzita mě málem porazila a tehdy jsem ani v noci nemohla spát, jak to nešlo dostat z pokoje pryč. Pak jsem zkoušela ještě Levander, kdy už jsem dala jen malou kostičku. I přesto byla intenzita velmi silná a byť je to vůně opět věrná a krásná, nedalo se to vydržet.


Mnohem více mi od Kringle sedí jejich votivky. Ty jsou dostupné opět v plastovém kelímku, který má ale poměrně široký průměr a díky tomu je vonné jezírko větší a vůně intenzivnější. V porovnání s Yankee nebo Village votivkami tohle v pohodě stačí na lehčí provonění pokoje i získání dojmu z dané vůně. Výdrž je 12 hodin. Opravdu jsem si je oblíbila, jen ta cena není zrovna přátelská, je stejná jako u vosků, a to 78 Kč. 

Nejvíce se mi zamlouvala Fresh Mint. Konečně něco větrového a opravdu věrného. Voní jako čerstvý mátovo kopřivový čaj a je skutečně osvěžující. Další šťavnaté letní verze čekají na své vyzkoušení.



Poměrně nedávno jsem se odhodala koupit i první Kringle candle svíčku. Zvolila jsem nejmenší verzi. Hořet by měla 50 hodin a vyšla mě na 498 Kč. Vůni jsem měla vyzkoušenou z votivky, tak jsem šla na jistotu a je to můj jasný favorit. Strawberry Lemonade voní jako jahodové Maoam žvýkací bonbony. Někoho by z ní mohla bolet hlava, protože je hodně sladká, ale já ji miluji. Je svěží, hravá, letní a hodně jsem si ji oblíbila. Svíčka sama o sobě je dokonalá. Jezírko udělá tak do půl hodinky a intenzita je přesně tak akorát pro příjemné provonění pokoje. A navíc ty skleničky vypadají fakt dobře a elegantně. 


Mám-li být upřímná, jedničkou jsou prostě Yankee Candle, to bez debat. Ty jejich vůně jsou skutečně nejlepší, vyhovuje mi i velikost a intenzita vosků, stejně tak mám ráda svíčky. Nicméně rozhodně se nebudu stranit ani Village a Kringle. Village je cenově přívětivější, ale odpovídají tomu i ty vůně. Některé jsou krásné, intenzivní, ale nejsou tolik věrné. Jsou jednoduše o třídu níž. Líbí se mi ale svíčky, které díky dvěma knotům rychleji vytvoří jezírko a určitě si v budoucnu ještě nějakou pořídím.

Kringle Candle mi také uhranuly. Vosky už tedy pokoušet nebudu, ale skrze votivky chci vyzkoušet další vůně a pořídit si další svíčky. Jsou po čertech drahé, ale skutečně krásné, věrné a intenzivní. 

Pokud jste milovníci svíček a chcete nějakou změnu, určitě vám můžu obě značky doporučit. Stejně tak jako eshop www.jasminkashop.cz, kde je pravidelně kupuji, včetně těch od Yankee.

Co vy a Village nebo Kringle candle? Znáte je, zkoušeli jste něco?

11 komentářů:

  1. Já jsem Yankee maniak, takže Village jde absolutně mimo mě už jen kvůli těm "originálním" obalům - nikde jsem nenašla, že by to byla třeba odnož YC, tak proč prostě nevymyslí něco víc originálního? Je to pro mě svíčková Make-up Revolution :D Kringle vosky chci vyzkoušet už dlouho, ale vzhledem k množství YC, co mám v zásobě, si dělám chvíli pauzu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Village skutečně s Yankee nemají nic společného, ale zase je člověk může mít vystavené vedle sebe a pěkně spolu ladí. :-D Jinak paradoxně Yankee má blíž ke Kringle. Ty vlastní syn (nebo vnuk) zakladatele Yankee, který mu s tím i pomáhá.

      Vymazat
  2. Jsem zavislá na YC takže tyhle jsme nezkoušela. A dám radu votivky normálně nazapaluj, ale odkroj pulku a dej do aromalampy, provoní to líp skoro jako vosk :))

    Miska blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na tohle hrozně líná. Tak jak nemám ráda půlení vosků na milion kousků, tak se mi moc nechce ani do řezání votivek. Ale možná to s těmi Village někdy zkusím.

      Vymazat
  3. Zkoušela jsem votivky VC, ale nadšení se úplně nekonalo, špatně se mi dýchalo, když jsem je zapálila, ale vůně mají krásné.

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem teď od kamarádky dostala dvě Village votivky - Lily of The Valley a Black Cherry. Na votivky mně kvůli nižší intenzitě vůně moc neužije, ale na vyzkoušení budou stačit. Sama jsem docela zvědavá, jak u mně ve srovnání s YC pochodí:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Já miluji Ynakee Candle, sice se nebráním ani jiným, ale kdybych si měla vybrat, vždy sáhnu po YC.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  6. No teda, o Kringle candle jsem nikdy neslyšela, potřebovala bych provonět v bytě tak 3 místnosti naráz, tak to by mohlo být něco pro mě.

    OdpovědětVymazat
  7. Já tyhle věci nerada kupuji na internetu protože se právě obávám že bych si koupila něco co by mi potom smrdělo, já jsem na vůně vybíravá a rozhodně i u Yankee mi spousty vosků prostě smrdí. Každopádně ráda pálím spíš vosky, celou svíci bych snad za celý život nevypálila. Momentálně mi teď hoří v lampě vosk Under the Palm, který už se na eshopě málo dá sehnat.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, Yankee je sakrs drahý a zas tak krásně mi to nevonelo. Vyzkoušela jsem vosky a votivky.
    U nás prodávají ve svickarne vosky vlastní, stojí 12 Kč jeden a vůně super, tak obcas koupím ty.

    OdpovědětVymazat
  9. Moc vám všem děkuji za komentáře.

    OdpovědětVymazat