středa 29. srpna 2018

Velký test plátynkových masek (2. díl)

Nastal čas pokračovat ve velkém testování plátynkových masek. Za tu dobu se z nich stal fenomén, má je každá značka a na nás se valí nepřeberné možnosti. Ještě, že jsou jednorázové, takže jich člověk může mít hodně a pořád je spotřebuje docela rychle. :-) Poslední díl najdete zde. Od té doby uplynulo půl roku. Je to zkrátka proces. Já je vždy chvíli sbírám, aby měly společnou fotku, a pak postupně zkouším. Mezitím samozřejmě občas přistane něco jiného nebo použiji některou, kterou mám opakovaně...ale baví mě, ne že ne. A určitě se (zase tak za půl roku) můžete těšit na pokračování.


Výběr masek opět dost náhodný. Osobně ráda stále využívám Ebay. Ty asijské jsou všeobecně lepší a často i nejlevnější. Marné to ale není i v našich drogeriích.



A rovnou tam tedy zůstaňme. V Rossmanu se před pár měsíci objevila trojice masek od Freeman. To je značka proslulá maskami a peelingy, takže kdo jiný by měl ta plátynka umět, že. :-) Kus vás vyjde na pěkných 50 Kč. 

Nejdříve dvojice hydratačních kousků. Jsou si dost podobné, jen aloe je o poznání lepivější, ale to už je dáno tou rostlinou, která to zkrátka dělá. Aloe verze voní hodně neutrálně. Lotus s levandulí je poté božský. Voní to krásně relaxačně, decentně,věrně po levanduli.





Plátynko samotné je docela fajn, u lotusu jsem si ho tedy omylem natrhla, je takové tenčí. Ale jinak hezky přilne, má dobrý tvar. Masky jsou extrémně napuštěné. Nebojím se říct, že jsou mezi testovanými naprostými rekordmany. Teče to už při nanášení a pak je dobré mít při ruce kapesník a postupně otírat krk, kam to stéká. Je to fakt zbytečně moc. 

Výsledek ale za mě hodně dobrý. Pleť je taková příjemně "napitá", hydratovaná, u lotosu ani nelepí. Hezky to jde vidět i druhý den po aplikaci. Vzhledem k ceně i dostupnosti, můžu vám je jedině doporučit. Je to hezká alternativa k maskám od Garnier, které obecně považuji za to nejlepší, co v drogerii máme. 






Detoxikační černá maska je trošku jiná a dost se tady podepisuje, že máte na zkoušení vždy jen jeden pokus. Já úplně nevím, co si o ní mám myslet a budu ji potřebovat ještě jednou. 

Plátynko je černé, tekutina ale normálně průhledná. Maska opět velmi bohatě napuštěná, ale už nic nestéká jako u kolegyň výše. Maska v sobě ukrývá černé úhlí a také mořskou sůl, což by mělo pleť vyčistit a detoxikovat. Celé použití je velmi příjemné, dokonce ani nikde nic neštípe, nepálí, což bych třeba od té soli i očekávala. 

Výsledkem je spokojená pleť. Přijde mi taková čistší, ale ne ve smyslu, co umí třeba jílové masky, že by se vám zatáhly póry, ale řekla bych, že to funguje trošku jako enzymatický peelingy. Pleť je taková jemnější a rozzářenější. Zároveň i lehce hydratovaná. 

Je to zkrátka něco trošku jiného než všechny ostatní hydratační masky, ale má to něco do sebe. Musím ji prostě mít znovu a uvidíme. 


Když byla řeč o Garnieru, mám tady dva kousky. U nás bohužel nejsou, seženete je u německých sousedů. Plátynko i míra jeho napuštění je srovnatelná s tím, co už známe, tady žádné překvapení a vše v pořádku. 



Začala bych to růžovou, kterou bych přirovnala k modré, u nás dostupné, variantě. Je vesměs v pořádku, jen na mě hydratační možná až moc a lehce lepí. I proto já tu modrou moc nepoužívám a nemám potřebu se vracet ani k této. 

Fialová je už na první pohled trochu jiná a přijde mi ze všech verzí nejvíce hydratační. Pleť je opravdu výrazně "napitá", osvěžená, hydratovaná. Až musím říct, že se mi druhý den výrazněji leskla pleť. :-) Takže také nic pro pravidelné používání, ale jako sos na hodně suchou pleť dobrá volba.



Everyday Bouncy jsem měla v kosmetickém boxu, ale dá se běžně sehnat na českých eshopech a cena je příznivá, kolem 60 Kč. Maska úžasně medově voní. Má velmi kvalitní, pevné a přitom dobře padnoucí plátynko. Asi jedno z nejlepších, co jsem kdy zkoušela. Po použití pleť nelepí a je výrazně hydratovaná a zklidněná. Efekt přetrvává po další dny. Byla jsem z ní hodně nadšená a když na ni narazím, ráda si ji pořídím znovu nebo značku prozkoumám více.



Oproti tomu Pupa je tragédie, to se snad ani nedá popsat. Doteď jsem za nejhorší plátynkové masky považovala ty od Dermacol. Tahle se k nim může směle přidat. Dokonce mají i podobnou parfemaci, nepříjemnou chemickou, voní to jako nemocnice, gáza, něco na ten způsob. Plátynko je hodně tlusté, k tomu navíc od počátku suché, takže na pleti vůbec nechce držet, je to celé nepříjemné. 



Maska má být matující, a to tedy musím říct, že se skutečně stane. Pleť je matná a taková "vrzavě" čistá. Za mě prostě ne. Plátynkové masky mají hydratovat, a pokud chcete čistit a zmatňovat, sáhněte raději po jílu. 



Teď tady máme takový mix. Tony Moly seženete i v Sephoře, asi tak za 160 Kč. Anebo můžete jít na ebay a za dva dolary vám ty masky dorazí hned tři. Takže tak. :-) Brokolice působí vtipně a i maska samotná voní tak nějak "zeleně". Bohužel tedy tohle má asi nejvíc nekvalitní plátynko, co jsem kdy měla. Je velmi jemné, křehké a dříve než ho narovnáte a dáte na obličej, tak se vám to x krát přetrhá. Ve finále to ani moc dobře nedrží. 



Účinky jsou ale vesměs fajn, tak nějak průměrné. Po sundání to lehce lepí, ale vstřebá se to, pleť je spokojená. Vzhledem k tomu boji s plátynkem ale znovu ne. 

Skin Food také seženete v Sephoře, ale opět doporučuji Ebay. Ušetříte spoustu peněz. Tato maska v sobě ztělesňuje představy o dokonalé aplikaci i účincích. Plátynko je tak akorát napuštěné, hezky přilne, voní decentně kokosově - jako kokosová voda. Po sundání nelepí a pleť je zklidněná a hydratovaná. Přesně tak, jak si představujete. Za mě super. 

Korika patří k těm dražším maskám. Seženete ji i v našich eshopech, ale vyjde vás tak na 120 Kč. Bohužel ale tady sedí, že dražší je lepší. Mám tady u ní v poznámkách uvedeno "Top maska". Voní naprosto úžasně věrně po broskvích. Lehký boj byl s plátynkem, které je trošku menší a menší jsou i průstřihy na oči. Pleť je poté úžasně nasáklá, hydratovaná a ten pocit přetrvává několik dní. Opravdu jsem z ní měla skvělý pocit a nedá se nic dělat, potřebuji ji znovu. 



Na závěr tady mám dvojici masek od Holika Holika a mé poznámky opět hlásí "Top maska". Je to docela vtipné i pro mě. Tady u toho článku si ty poznámky dělat musím, protože jak tu masku použijete jen jednou, uplyne spoustu týdnů, spoustu jiným masek, ne vždy jsem schopna si vyvolat všechny detaily. A občas se bavím nad vlastními poznámkami. Tak tady dnes holt máme dvě "top masky". :-) 

Pochválit tady musím balení. Nemusí se stříhat, stačí to vzít za horní roh (ta šipka) a krásně to rozděláte. Je to blbost, ale potěší.


Masky jsou si dost podobné, obě voní hodně neutrálně, deklarovanou surovinu tam vyloženě necítíte. Na plátynko je nutné dávat pozor, je hodně tenké a jemné, k tomu navíc hodně napuštěné (i tady se občas hodí kapesník na otírání). Na pleti ale sedí moc hezky.

Výsledek příjemný, nelepí to, pleť je hydratovaná a spokojená ještě i druhý den. Kupováno na Ebay za nějakou směšnou částku. Asi si hned půjdu přiobjednat další. 



Musím říct, že na to, jak to pořád pokouším, tak jsem tentokrát měla opravdu štěstí. Vyhýbejte se akorát Pupě a obecně čisticím, zmatňujícím variantám. Na tohle jsou fakt lepší jiné typy masek. Jinak můžu doporučit všechny, nejvíce poté Korika a Holika Holika (ještě se mi to jako bonus rýmuje :-)) Z těch nejdostupnějších poté nemiňte hydratačně verze Freeman. 

A já jdu testovat dál...za půl roku dám opět vědět.

Baví vás stále plátynkové masky?

7 komentářů:

  1. Děkuji za tip na ebay, to mrknu. Plátýnkové masky mám teď na zkoušení od Freeman, na ty se dost těším, Garnier a Tiande. Celkově jsem si oblíbila používání pytlíčkových masek, člověk toho zkusí alespoň více.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Občas si plátýnkovou masku dám, je to příjemný relax, většinou si kupuji nějaké asijské, je z čeho vybírat:-) Jinak mně zaujaly ty plátýnkové masky od Freemana.

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný článek, tak korejské masky nemám ozkoušené, ale vyhovuje mi Garnier, Sephora, docela i Bale a nově mám Victorias Secret :-)

    OdpovědětVymazat
  4. NO ja som si kúpila asi pred mesiacom jednu masku :D a doteraz sa na ňu pozerám a hovorím si kedy si ju už konečne dám :D ale akosi nikdy nie je tá správna chvíľa :D

    Beauty Bubble

    OdpovědětVymazat
  5. Plátýnkové masky mám moc ráda, celkově všechny masky miluji. Od značky Freeman jsou super.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  6. Moc vám všem děkuji za komentáře.

    OdpovědětVymazat
  7. Je to plátÝnko, zdrobnělina od plátna...

    OdpovědětVymazat