úterý 14. května 2013

Rozhovor se Senzaboxem

Tento rozhovor už vám slibuji hrozně dlouho a konečně spatřil světlo světa. Položila jsem pár otázek Zuzaně Mottlové, jedné z nejdůležitějších postav v zákulisí Senzaboxu. Prozradila mi pár novinek ohledně eshopu, krabičky krásy pro muže a také poodhalila, co nás bude čekat v květnovém Senzaboxu. A já ji moc děkuji za ochotu tento rozhovor uskutečnit.
Senzabox už je na trhu 8 měsíců, připravujete 9 vydání. Jak toto období zpětně hodnotíte?
Jako velmi hektické :o) Tím, že se naše služba stala velmi rychle populární, jsme se museli spoustu věcí naučit ne za běhu, ale za sprintu. Jsme velmi rádi, že je SenzaBox tak oblíbený, což nás motivuje službu stále dále vylepšovat. Čekali jsme úspěch, ale zájem o krabičky nás vážně zaskočil.

Je hledání nových značek stále těžší nebo už si naopak na tento druh propagace firmy zvykají a kývnou snáze než na začátku?
Na jednu stranu je hledání značek lehčí než na začátku, protože nás společnosti již znají, píší o nás zpravodajské servery i lifestylové magazíny, takže jsme v jejich povědomí. Na druhou stranu jsme již spoustu značek v edicích představili, takže musíme vyhledávat ty, co tu ještě nebyly, aby byla služba pro naše zákaznice stále zajímavá.

A co vaše zákaznice? Pociťujete u nich také nějaký posun? Jsou méně/více náročné či kritické? 
Naše zákaznice a jejich přízeň jsou to nejcennější, co máme. Jsou stále náročné a kritické, což je samozřejmě dobře :o)  Za těch osm edic, které jsme již vydali, bych řekla, že jsme se lépe naučili, co zákaznice chtějí a dokážeme jim to i poskytnout. A naopak jsme my už (doufám) přesvědčili kvalitou a nápaditostí, takže dámy mají jistotu, že je vždy znovu překvapíme a pobavíme.

Na co jste za toto období pyšná. Co si myslíte, že se vám povedlo a sklidilo největší ohlas? (Ať už jde o jednotlivé produkty, značky, balení atd.)?
Povedlo se udělat radost tisícům odběratelek, které nám napsaly desítky pochvalných a dokonce povzbudivých emailů. Každý takový ohlas Vás ohromě motivuje dávat do práce maximum. Potěšilo i to, když některé značky konceptu zprvu nedůvěřovaly, a následně byly ze spolupráce nadšeny. Na to jsme vždy pyšní, když se povede spokojenost jak od zákaznic, tak od představujících se společností.

Máte v úmyslu zachovat stávající rozměry boxu? Objevují se názory, že původní větší krabičky byly lepší.
Stávající rozměry chceme zachovat – čtvercová krabička je pro kosmetiku více sexy, původní rozměr připomínal rozměry spíše zmenšenou krabici od bot či od dortu. Poradil nám profesionální designer, takže věřím, že má pravdu :o) 

A co barevné ladění? Můžeme se i nadále těšit každý měsíc na jinou barvu a vzor?
Ano, to je také zajímavé. To, co původně vzniklo spíše jako omyl v důsledku hledání a tápání, jaký styl by se naší cílové skupině nejvíce líbil, se stalo jednou z našich největších předností. Naše odběratelky se těší nejen na nové produkty, ale i na design, kterým je každý měsíc překvapíme. Abychom příliš neprozradily, tak řeknu, že ideál hledáme i nadále.

Plánujete eshop, kde by bylo možné koupit produkty, které se objevily v boxech?
Ano, již se chystá, bude to Senza Obchod samozřejmě! Ve spojení také s našimi partnerskými krabičkovými službami pro děti a pejsky. Stěžejní u naší služby jsou jednotlivé měsíční edice, prodej jednotlivých produktů je spíše doplňkový, proto jsme na něj zatím nekladli důraz.

Zaměříte se v budoucnu více na personalizaci produktů v boxech?
Personalizace je pro nás v produkovaném množství poměrně dost těžká záležitost a ne vždy ji zcela zvládneme – jak jste si v minulosti jistě všimla :o) Kosmetika do krabiček se plánuje a nakupuje několik měsíců dopředu, protože se musí objednat, dovézt a nabalit a to trvá týdny až měsíce. Dle vyplněných dotazníků víme, že např. 70% uživatelek volí studené barvy a 30% teplé, tak dle toho produkty vybíráme. Někdy je ale k dipozici pouze jeden jediný odstín. A dopředu také nikdy nevíme, zda si slečna, která dotazník vyplnila v prosinci a jejíž údaje v databázi máme, koupí právě květnovou edici. Proto se snažíme dávat do krabiček neutrální barvy nebo ty, které sednou největšímu procentu uživatelek. Přece jen pokud chcete něco, co Vám vždy sedne 100%, vyberete si tu konkrétní věc sama v obchodě. Krabičky jsou i o testování neznámých odstínů.

Testujete výrobky na sobě, dříve než se je rozhodnete dát do boxu?
Ano, i když já osobně už někdy ztrácím v tom množství přehled a odhad. Čteme na produkty recenze, ptáme se blogerek, ale i v okolí a rodině. Inspirujeme se také u známých zahraničních boxů. A samozřejmě dáváme na doporučení samotných značek – pokud nám doporučí, že je něco jejich bestseller či nejoblíbenější věc, máme jistotu, že se bude líbit i našim zákaznicím.

Vaše zákaznice se často ptají, proč mají blogerky Senzabox dříve než ony. O kolik dní dříve se k nim dostanou? Často také dochází k diskuzím, proč jste vybrali zrovna tuto blogerku a ne jinou. Podle čeho si blogerky, se kterými spolupracujete, vybíráte?
Ano máme blogerky, se kterými spolupracujeme dlouhodobě. Balíček dostanou dříve maximálně o jeden až dva dny před expedicí, aby měly čas produkty vyzkoušet, než je popíší na blogu. Pro nás je to šikovná forma propagace, spousta zákaznic se o našich balíčcích dozvěděla právě od svých oblíbených blogerek. 
Některé se nám ozvaly samy, jiné jsme oslovili my – většina je s námi od první zářijové edice v roce 2012. Blogerka musí dělat svůj blog ráda, to poznáte na první pohled – jak se o něj stará, zda se snaží aby byl čtivý pro její fanynky, jaká si vybírá témata a podobně. Je to samozřejmě subjektivní, ale většina těch šikovných má i nejvíce fanoušků či followerů. Za mě osobně musí blogerka umět dobře česky a dbát na jazyk, jakmile odflákne sloh, má body dolů. Mám ráda vtipné blogy psané s nadhledem, u kterých se čtenář pobaví. Příliš kritické či posměšné nečtu.

Před časem internetem proletěla zpráva o krabičce krásy pro muže Senzabox Hero. Je to pravda a kdy se na tuto novinku můžeme těšit?
Ano! Prozradím, že limitovaná edice pro muže SenzaBox HERO je již připravena a brzy se začne prodávat. Bude k objednání u nás na webu v klientské zóně, jako u dámských edic. Prodej by měl být spuštěn tento týden a expedici směřujeme na 1.června. Máte tedy exkluzivní informaci :o)

Kde vidíte Senzabox za pár měsíců? Plánujete nějaké výraznější novinky a inovace nebo si myslíte, že se forma Senzaboxu již ustálila?
Stále se snažíme vyvíjet a obměňovat, změnili jsme design krabiček, barvy, logo, nový web je v přípravě. I nadále se nebojíme obměňovat vše, co se dá udělat lépe. Za pár měsíců bychom chtěli vydávat více speciálních edic, aby si každá senza slečna i paní našla to svoje. Více chceme působit na Slovensku, tam nás zatím tolik neznají jako tady v ČR. A nadále si chceme udržet pozici nejoblíbenější krabičky :o)

Můžete prozradit nějaké indicie ke květnovému vydání?
Květen jsme po vzoru anglického Glossyboxu spojili s Make-Up Day značky Yves Rocher, takže edice je zaměřena na dekorativní kosmetiku výrazných a odvážných trendy barev, které jsou myslím na nadcházející léto přesně to pravé. Je rozhodně se jako vždy na co těšit a nechat se překvapit...

11 komentářů:

  1. Moc zajímavý rozhovor, ráda jsem se dozvěděla pár nových věcí. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkně se to četlo :-)
    Docela jsem zvědavá na obsah Hero krabky. Představila jsem si Mela Gibsona ve filmu Po čem ženy touží :-D
    Bebe

    OdpovědětVymazat
  3. Ze jeste senza box dává rozhovory mě překvapuje :D

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezky rozhovor a na boxik uz se silene tesim,vyrazne barvicky,to muzu:) A Hero,no pritek tak uchvacen nebyl,ale ja jo:D

    OdpovědětVymazat
  5. Hero už se dá na webu koupit!!! Beru pro přítele :D A jinak rozhovor super

    OdpovědětVymazat
  6. Rozhovor jsem si ráda přečetla, protože ho mám imoc ráda!

    OdpovědětVymazat
  7. SKvělý a čtivý rozhovor :) Ačkoliv odběratelkou Senzaboxu nejsem, čtení mne moc bavilo.

    OdpovědětVymazat
  8. Já jen doufám, že tam nebudou ty otřesné modré stíny, které využije opravdu málokdo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toho se také trochu bojím. Jsem toho názoru, že modrá nesluší nikomu.

      Vymazat
  9. Hezký nápad a skvělý článek. Škoda, že mě krabičkování už přešlo ;)

    OdpovědětVymazat