neděle 27. října 2013

Menší statistika s Ladyboxem

Dnes to bude takový nečekaný statistický článek. Aneb namísto toho, abych vážně dumala nad podobou mé diplomky, vymýšlím nejrůznější ,,důležité" činnosti, které diplomku odsouvají.
S každým vydáním Ladyboxu se strhne vlna nevole, že tohle už tam bylo, támhle to nepoužívám, tuto značku nesnáším atd. A není to rozhodně nic proti nikomu. Sama dělám to samé. Některé výrobky tam vidím raději než druhé a na některé značky jsem již předem alergická. To záleží na preferencích každého z nás a i kdyby se tvůrci Ladyboxu stavěli na hlavu, nikdy se nemůžou zavděčit všem. 
Jenže mě zajímalo, jak je to ve skutečnosti s opakováním značek nebo dáváním pořád dokola jednoho a toho samého produktu. A nejde to udělat spravedlivějším činem, než to všechno hezky spočítat.
Vzala jsem všechny Senzaboxy a Ladyboxy, které dosud vyšly a šlo se na věc. Celkem jsem prošla 23 krabiček.



Opakování značek
Tady bylo počítání celkem jednoduché. Zvlášť jsem si navíc vypisovala jen ty značky, které se v boxu objevily nejméně třikrát. A byla jsem překvapená, jak je jich vlastně málo. Do úvahy jsem vzala všechny kosmetické značky, které se kdy v boxu objevily. Nekosmetické bonusy mě nezajímaly. Pokud se v jednom boxu objevily od jedné značky dvě věci, které také všichni dostali, tak jsem si u značky udělala dvě čárky. Pokud však v boxu byly různé variace a každý ze zákazníků dostal jen jeden, tak to bylo pro značku za jeden bod. 

Celkem se v boxech objevilo 77 kosmetických značek. Z toho jen 14 dalo do boxů 3 a více produktů. A zde je seznam největších zásobitelů.

Yves Rocher - 10
Dermacol - 7
Fleur de Santé - 5
L'occitane - 5
MUFE - 4
Anatomicals - 4
Pure Fiji - 4
MUA - 4
Palmer's - 4
Weleda - 3
lavera - 3
Salcura - 3
Saloos -3 
Inglot - 3

První dva ,,hříšníci" jsou docela jasní. Na ty má alergii pomalu už každý. Já mám naštěstí Yves Rocher i Dermacol ráda, ale přikláněla bych se spíše k tomu, kdyby se v boxech už raději neobjevovaly. Docela zajímavé je, že shodný počet produktů mají Fleur de Santé a L'occitane. Přitom na Fleur de Santé se hrozně nadává, že je tam pořád, ale stížnost na L'occitane jsem nečetla. Ale vcelku tohle chápu. Navíc L'occitane to nahrabal hlavně tím, že v jednom SB byly hned čtyři věci, takže se to sfouklo rychleji. A navíc je to rozhodně obecně lépe přijímaná značka.
Dále už to pomalu ani nestojí za řeč, 3 nebo 4 zastoupení v boxech, to už přece není žádná tragédie. Výjimkou jsou samozřejmě ty značky, které vám lezou krkem. :-) Za mě tedy rozhodně Palmer's. 

Opakování stejných produktů
Tady už bylo počítání složitější a výsledek je nakonec lehce zavádějící, takže čísla berte spíše orientačně a jde o to, které výrobky, jsou na vrcholu a co v boxech třeba chybí.
Trošku problém byl v tom, jak produkty rozdělit. Někdy jsem kategorie zobecňovala, někde vypisovala zvlášť. Dělala jsem to tak, jak je to mně přirozenější, ale to nemusí být platné obecně. Takže hned je ten výsledek trochu jiný. Plus jsem se ještě musela vypořádat s tím, když byly v boxech různé variace a každý zákazník dostal jiný kosmetický produkt. Dělala jsem to tak, že když bylo na výběr více variant (třeba lak nebo stín), započítala jsem oba dva. To tedy vedlo ke zkreslení konečných výsledků, ale nebylo východiska. Kdybych něco vynechala, taky to nebude fér. I v tomto případě jsem se zabývala striktně kosmetikou a nekosmetické bonusy šly mimo mě.

Nejvíce opakované produkty
Tělová mazadla všeho druhu: 22 (6 plných balení, 16 vzorků)
Krémy na obličej: 17 (1 plné balení, 16 vzorků)
Sprchové gely: 15 (5 plných balení, 10 vzorků)

Kapitolou sama pro sebe jsou mazadla na rty. Nevěděla jsem, jestli je počítat zvlášť nebo dohromady, a tak vám nabízím obě varianty.
Pokud bychom spojili všechna mazadla na rty, bylo by jich 20 (18 plných balení, 2 vzorky)
Když je rozdělíme, je to:
Balzámy na rty: 9 (9 plných balení)
Rtěnky: 7 (5 plných balení, 2 vzorky)
Lesky: 3 (3 plná balení)
Fix na rty: 1 (1 plné balení)

Dále se ve zvýšeném počtu v boxem objevovaly tyto výrobky:
Šampóny: 8 (1 plné balení, 7 vzorků)
Oční stíny: 8 (8 plných balení)
Makeupy (BB): 7 (5 plných balení, 2 vzorky)
Masky na obličej: 7 (1 plné balení, 4 jednorázová balení, 1 vzorek)
Laky na nehty: 6 (6 plných balení)
Krémy na ruce: 6 (1 plné balení, 5 vzorků)
Pasta na zuby: 5 (1 plné balení, 4 vzorky)
Olejíčky na vlasy: 4 (4 vzorky)
Řasenky: 4 (3 plná balení, 1 vzorek)
Tvářenky: 4 (4 plná balení)

Abychom mohli lépe přemýšlet, co ještě v boxech nikdy nebylo, přidávám další druhy kosmetiky, které se tam objevily, ale byly tam třikrát a méně krát.

pleťová voda, toner, micelárka, odličovač očí, parfém, tužka na oči, deodorant či antiperspirant, báze pod makeup, korektor, sůl do koupele, lak na vlasy, pudr, sprej na akné, maska na vlasy, oční gel, krém na nehtovou kůžičku, peeling, bronzer, linky, odličovací olej, sprej na ekzém, kondicionér, suchý šampón, intimní sprej, sada na obočí

Překvapení se tady asi nekoná. Tělových i pleťových mazadel, spolu se sprchovými gely, máme doma z boxů hromady asi všichni. :-) Pro mě jsou trochu překvapením mazadla na rty. Ono se to totiž docela dobře skrývá. Jednou je to rtěnka, podruhé lesk a příště třeba balzám. Jenže všechno se to používá na jednu část těla, a když se já pečlivě podívám do svých zásob, tak nejvíce mi tady visí právě tyto produkty. Tím spíš, když se jedná o plná balení, která ubývají daleko pomaleji, než 20 ml tělového mléka. Čísla od osmičky dolů mi přijdou v pořádku. 

Závěr tohoto článku není vůbec žádný. :-) K sestavení mě vedla vlastní zvědavost (a prokrastinace). Něco se dalo čekat, něco mě ale překvapilo. A hlavně jsem spolehlivě zabila celé odpoledne a diplomka musela být odložena. :-D

Pro vás mám ale malý úkol. Napište do komentářů, jaká kosmetika v boxu ještě nebyla a kterou byste uvítali. A z těch, co se pořád opakují. Které vám vadí nejvíce a které nejméně? Článek přepošlu tvůrcům Ladyboxu, tak ať mají, po večerech, co číst. :-)

13 komentářů:

  1. Jé to je super :) Nevím proč, ale myslela jsem, že pastu na zuby tam dávají snad nejčastěji :D

    OdpovědětVymazat
  2. To muselo dát opravdu práci. :) Z výsledku až tak překvapená nejsem, ale docela marně přemýšlím, co vlastně v boxu nebylo... Já nevím. Mycí gel na obličej? Báze pod oční stíny, což je věc, kterou rozhodně nepoužívá většina lidí? Nebo konturka na rty v tělové barvě, mám pocit, že k většině rozesílaných odstínů rtěnek by to docela pasovalo... :) A klidně bych tam viděla i nějakou péči o nehty, Four seasons, nebo něco jiného... Vida, jak hýřím nápady. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Vadí mi, že jsou v boxech často tělová mléka a balzámy na rty, to opravdu nestíhám spotřebovávat. I micelárky, ty mám už tři, zato tonikum tam nebylo ani jednou. Hodil by se i oční krém, vrchní lak nebo podlak, něco čistícího na obličej, velké balení pleťové masky, parfém do kabelky..

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělý článek! :) Je pravda, že když to nemám pořád před sebou, tak si to neuvědomím, co tam všechno je a bylo :)

    Já bych tam třeba uvítala víc vzorečků voňavek, protože v parfumeriích rozhodně nejsem tak často, jako v drogeriích a novinky by mě hrozně zajímaly - ne reklama v časáku, ale vyloženě vzoreček.

    Pak bych uvítala nějaké luxusnější značky - Lancome, Diore, MUFE, Clarins, Clinique atd., aby mě přesvědčily, že se vyplatí za ně dát peníze v parfumerii.

    Nevadily mi na zkoušku masky na vlasy, těch se tam moc neobjevilo, přitom je to něco, co používá skoro každý.

    Odličovače, a tím nemyslím další micelárka od Dermacolu (kterou jsem ale uvítala s radostí :D), ale třeba oleje at uz v tuhe nebo tekuté podobě.

    Značka The Body Shop by mě moc potěšila :)

    Potom péče o nehty - ne barevné laky, ale něco na zpevnění, olejíček na kůžičku atd.

    Jeste bych si mohla vymyslet :)) Jsem vůbec ráda, že něco takového už je i v Česku.. :)

    A.
    Sororessa

    OdpovědětVymazat
  5. Hoci som si doteraz žiadny box neobjednala, táto štatistika ma zaujala :)

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavý článek. Já si myslím, že by Ladybox měla obsahovat produkty, které se třeba někdo neodhodlá koupit, jako podkladové báze a krémy, bronzer atd. Každý doma totiž má miliony šamponů i rtěnek a přeci jenom za těch pár let co se líčíme, už máme své oblíbence. Takhle bych teda pojala Ladybox já :)

    OdpovědětVymazat
  7. Co už nikdy: Krémy na ruce, pro to si to fakt nekupuju, to samé tělová mléka.
    Více masek na vlasy (klidně vzorky, cestovní balení), šampónů, očních stínů a rtěnek.

    OdpovědětVymazat
  8. Tož já bych třeba uvítala v každém boxu sprchový gel, tělový krém/máslo, krém na ruce, balzám na rty :D - vůbec by mi to nevadilo, ba naopak - klidně vzorky šamponů, balzámů, olejíčků, masek, vůní, tělových sprejů, deodorantů.. - nemám ráda dekorativní kosmetiku - takže u boxíků nemohu zhruba polovinu produktů ocenit a to mě dost odrazuje od koupě (ale když si tam pročítám různé diskuze, většina dívek a žen více oceňuje dekorativku).

    OdpovědětVymazat
  9. A nejlepší na tom je, když se mi ze čtyř boxů, co jsem si kdy koupila, 2x sešel ten samý šampon - hlavně, že poznávám nové věci, že :)

    OdpovědětVymazat
  10. Moc vám děkuji za vaše podněty a komentáře. Krásně to ukazuje, jak jsme každá jiná a každá si ten ideální box představuje úplně jinak. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Co by určitě mělo úspěch a uvítala by to snad každá, by byl ten atomizér na vůni. Jasně, asi by se to firmě finančně nevyplatilo, takže si můžeme o tom nechat jen zdát... :-) Podle mě málo holek ho doma má, nebo se pletu? A i kdyby se mi s tím co mám doma sešly dva, budu jedině ráda... Potěšil by mě i odlakovač (sice kravina dostupná v každé drogerce, ale když už tam byly i laky, tak by se to hodilo), ale celkově bych uvítala klidně i vzorek od novinky, co se teprve chystá na trh (tenkrát mě potěšila Rexona, ta to udělala výtečně, které z nás by se nelíbil ten pocit, že jako první zkouší něco, co teprve bude dostupné za další měsíc?) a rozhodně bych uvítala rozjasňovač, klidně i ve vzorečku (to je věc, kterou aby v drogerii člověk pohledal) a to je asi tak všechno, co mě napadá. ;)

    OdpovědětVymazat
  12. pěkný výzkum :) já bych určitě uvítala lepší personalizaci, co se týče odstínů nebo typu pleti, rozhodně bych udělala v dotazníku samostatnou kolonku ohledně vlasů. koukám, že v boxech bylo dost krémů na obličej, ale já osobně jsem žádný nevyužila, právě kvůli absenci personalizace. ráda bych viděla nějakou další péči na vlasy, třeba termo sprej, nebo i nekosmetické věci (třeba se mi moc líbila Starbucks káva, byla to pro ně dobrá reklama). každopádně já si dávám s boxy na čas pauzu :)

    OdpovědětVymazat