pondělí 27. srpna 2018

Moje péče o nehty + sbírka laků

Novinkové články s laky na nehty se tady již moc neobjevují. Důvod je prostý, já těch novinek v této oblasti moc nemám. Rutinu mám pevně ukotvenou a točím pár barev pořád dokola. Tak jsem si řekla, že vám to shrnu to jednoho článku, jak a čím lakuji a co ve své sbírce tedy mám. 


Schválně se mrkněte na tři roky starý článek o mé tehdejší sbírce - zde. Tehdy jsem měla 70 laků, dnes mám přesně polovinu a v krabičce jich napočítáte 35. A i to mi aktuálně přijde moc a stejně je úplně všechny naplno nevyužívám a do budoucna bych to chtěla ještě zúžit. 


Začněme ale u samotné úpravy nehtů. Stal se z toho pro mě takový nedělní rituál. Věnuji se tomu vždy takto jednou týdně a zároveň u toho připravuji blog. Moje nedělní odpoledne, až na výjimky, zkrátka vypadá právě takhle. Z toho také plyne, že mým požadavkem je, aby lak vydržel právě týden. A pokud se to nějakému nedaří, nemá u mě šanci. 

Nehty si klasicky stříhám. Vím, že se říká, že by se to nemělo, ale já to jen pilníkem fakt nedám. Tím to jen doladím, používám dlouhodobě ty papírové. Poté se ještě zbavuji kůžiček. Již dlouho mám takové ty "vidličky" a teď nově jsem našla úžasné olejové pero od Trend it up. Bylo v DM boxu a právě díky tomu ty krabičky tak miluji. Sama bych si takovou věc nikdy nekoupila, ale naprosto jsem si ji zamilovala. Kůžičky tedy přejedu olejíčkem, poté zatlačím a co tam přebývá, vezmu tou vidličkou a je to připraveno na lakování.


Před samotným lakováním tedy ještě použiji Alpu. Tato jednoduchá věc, čili to, že nehet perfektně odmastíte, vám přidá hned několik dní výdrže navíc. Jsou na to různé speciální vodičky, ale fakt vám postačí Alpa nebo cokoliv hodně alkoholového. 

Abychom to měli komplet, tak ještě odlakovač. Tady již léta nedám dopustit na fialový Express od Dermacol. Jiný už nepoužívám. 


Další věcí, která mou lakovací rutinu k nepoznání změnila, jsou gelové nadlaky. A osvědčilo se mi je kombinovat i s bází od stejné značky. Moje nejoblíbenější duo je od Essence, ale zrovna ho doma nemám. Našla jsem totiž náhradu v podobě lahviček od Loreal, fungují dost podobně. Potom mám doma ještě Dermacol, ale tam to umí s některými laky selhat a nedotáhnou to na tu týdenní výdrž. A potom ještě Avon. Ten je skvělý, ale funguje zase jen s Avon laky, jiné s ním nedrží. 

Díky gelovým top coatům nehet nejen hezky vypadá - je pevnější a lesklejší, ale hlavně výrazně prodlouží výdrž. Nejde tam generalizovat, protože vždy záleží na tom, co lakujete pod něj. Pomůže i fakt blbému laku, ale ne samozřejmě tak dlouho jako něčemu, co zvládne pár dní i samo o sobě. Mám to už doma tak navybírané, že většina kousků z mé sbírky, v kombinaci s bází a top coatem, vydrží právě ten týden. 


Mojí nejoblíbenější značkou je Essie. Je drahá a u nás navíc nedostupná, proto jen tři kousky. Z toho ten oranžový je skoro vypotřebovaný. Chci si ale časem dokupovat další. Krásně se lakují a drží dobře i samy o sobě, s top coatem je to poté pecka. 


Mojí druhou nejoblíbenější značkou je Kiko. Jo, vůbec nevadí, že máme plnou drogérku laků, já si zamiluji ty zahraniční a u nás nedostupné. Tyto kousky navíc v akci stojí třeba euro. Skvěle se lakují i drží a fakt je škoda, že je u nás nemáme. Naštěstí mám docela zásobu. A zároveň je vám asi jasné, jaká je moje nejoblíbenější barva. :-) 



Další náhodné kousky z mé sbírky. Hodně věcí je z PR balíčků a osvědčily se mi, tak jsem si je nechala. Ale abych šla do drogerie a sama si koupila lak, to dělám už fakt výjimečně. Já mám u všech značek problém, že si nemůžu vybrat. Buď se mi to nelíbí, a co je fajn, tak mám pocit, že už doma mám. Asi je to tím, že jsem se barevně dost vyprofilovala a pořád jich mám doma třicet, to znamená, že opravdu všechny barevné variace, které jsem ochotná nosit - růžová, fialová, nude, béžová, šedivá a v létě lehce oranžová a modrá. 


Abyste neřekli, že je to se mnou úplně marné, tak zrovna tento měsíc jsem si sama od sebe koupila lak - holograf od Colour Club. Už jsem jeden kdysi měla a byl skvělý, tak jsem si pořídila zase jiný odstín. Zároveň to podtrhuje ten posun. Už si nekupuji každý týden nový lak z drogerie za 50 korun, ale jednou za čas koupím lak za tři stovky. Takový, o kterém vím, že mi bude sedět a uživím ho. Stárnu...


Musím říct, že mám ze sebe radost. Obecně v kosmetice pořád něco zkouším a pokouším, tak je fajn, že aspoň něco má svůj pevný řád. Jsem hrozně ráda, že jsem si našla způsob, jak prodloužit výdrž laku na maximum a nemusím řešit nějaké zběsilé přelakovávání po nocích či v práci. A s těmi barvička to zase tak marné není. 35 je pořád dost vysoké číslo...

Kolik laků se najde ve vaší sbírce? A jakou značku máte nejraději?

9 komentářů:



  1. Fantastic post!
    Kisses .
    Dilek ...

    OdpovědětVymazat
  2. Já dělám v lacích na nehty průběžně čistky a hlavně už je nijak zběsile nekupuji, spíš jen sem tam, když se neudržím a musím nějaký nutně mít, tak se mi sbírka taky postupně ztenčuje. Co se týká značek, tak nejvíc laků mám od Essence, Avonu a Trend It Up.

    OdpovědětVymazat
  3. Já si chodím dělat gelový lak, ale dneska jsem ho zrovna sundala po asi půl roce, takže doma mám laků asi 5. Co ale musím říct, tak děkuju za tip s tou alpou. Nevěděla jsem to a zkusím to :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tu Alpu mi poradila jedna z vás a od té doby na ni nedám dopustit. hrozně jednoduchý a levný trik a přitom hodně pomůže.

      Vymazat
  4. ja mám tiež armádu lakov :D vôbec som ich nevyužívala, teraz keď už mám trošku viac času snažím sa ich striedať aj keď pri lakovaní ma ide poraziť lebo to schne celú večnosť ... :)
    Beauty Bubble

    INSTAGRAM

    OdpovědětVymazat
  5. 4, přičemž jeden z nich (průhledný) je skoro prázdný. :D Nedávno jsem dělala čistku a asi 2 laky jsem vyhodila.

    OdpovědětVymazat
  6. Nikdy mě nenapadlo před lakováním používat alpu. Laky od Essie bych chtěla už dlouho vyzkoušet :-)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  7. Moc vám všem děkuji za komentáře.

    OdpovědětVymazat
  8. Essence nejsou úplně špané, i když Essence jako značku nemám moc v lásce, co koupím, tak to je šmejd a taky Avon nejsou úplně špatné, někdo Avon odsuzuje, já ne, třeba tužky na oči mají lepší než z drogerie.

    OdpovědětVymazat