pondělí 25. března 2019

Pleťoví pomocníci od Vichy

Po delší době jsem se vrátila ke značce Vichy. Její pověst je diskutabilní. Spoustu lidí vám řekne, že na jejich produkty mělo alergickou reakci. Zároveň je to ale stále nejprodávanější lékárenská kosmetika. Osobně mám Vichy ráda a spoustu produktů mi opravdu sedí. Nejraději mám krémy a spreje na opalování, ale měla jsem i dost pleťových krémů, a když bylo mé oční okolí o pár let mladší, seděl mi i oční krém Ideália. Dnes se mrkneme na zoubek relativním nováčkům. 


Sérum Minerál 89 spatřilo světlo světa loni a určitě jste o něm museli slyšet, bylo tehdy snad úplně všude. Noční peeling s kyselinami musí být také novinka, jen si jeho uvedení na trh vůbec nevybavuji a bylo to pro mě docela překvapení, když jsem ho na eshopu viděla. Ale je to přesně ten typ produktu, s kterým teď dost experimentuji, takže jsem jej musela mít. 



Tato lahvička si oficiálně říká booster, já ji však používám jako sérum, tudíž pod krém. Zajímavostí je, že z 89% jej tvoří termální mineralizující voda Vichy a celková skladba složek je nebývale krátká. Člověk by řekl, že v tom nic není, ale i přesto (nebo právě proto) to funguje. 

Tato lahvička pro mě byla sázka na jistotu, protože jsem sérum měla vyzkoušeno z velkého množství vzorečků a věděla jsem, že je to pro mou pleť to pravé. 

Uživatelsky je to více než příjemné. Už jen to balení lahodí oku, navíc pumpička je vždy nejlepší volbou. Uvnitř najdete lehounký až vodový gel bez parfemace. Je to úžasně lehké, na pleti to jedním tahem rozetřete a okamžitě se to  vstřebá. Bez ulepeného pocitu či čehokoli dalšího negativního. Dobře se to snese s následným krémem a ráno i makeupem.


Člověk by řekl, že je to zkrátka fajn sérum a tečka. Jenže stačí pár dní a začala jsem si všímat, že je má pleť jedním slovem vyrovnanější. Péče o smíšenou pleť je vždy problematická a bojuji s tím celý život. Když na ni dám lehčí textury, objeví se šupinky, když použiji hutnější krémy, zase se mi ucpávají póry a najít kompromis není jen tak. Minerál 89 dává mé pleti přesně to, co potřebuje. Ani málo ani moc. Zhruba po týdnu používání se mi začne méně lesknout pleť, ale jinak je hezky hydratovaná a spokojená. A to je přesně ten kompromis, kterého já potřebuji dosáhnout. Nepamatuji si, že by mi nějaká péče takto pomohla, a to za tak krátkou dobu používání. Já to sérum s přestávkami používám právě ten rok, kdy je na trhu. Několikrát jsem začala a zase skončila, takže mám vyzkoušeno, že ten "vyrovnávací" efekt dělá právě tato lahvička. 



Jak pleť stárne, začínám si více pohrávat s různými enzymatickými peelingy a kyselinami. Umí to doslova zázraky a viditelně zjemňuje texturu pleti, což mám pocit, že je pro mou pleť již nezbytnost. Stačí pár dní nic nepoužívat a hned je taková hrubá, zašedlá. 

Idéalia peeling patří k těm produktům se slabší koncentrací. Vhodná je tak pro všechny, kdo s tímhle začínají nebo obecně pro citlivou pleť. Já mám ke všem kyselinám velký respekt, a tak mě tato lehčí varianta i vyhovuje.

Lahvička je bytelná, skleněná. Na cesty to rozhodně nebude. Má to malinkatý otvor, na tamponek se to musí doslova vyklepat. :-) Jinak je to ale čirá tekutina s velmi decentní lehce štiplavou vůní. 

Používám tak 3 - 4 týdně večer jako první krok po vyčištění. Čili dám tohle a poté až jdu na sérum a krém. Na pleti to může lehce štípat, ale je to o zvyku nebo vnímáte to spíše ty první dny, pak už ne. Jinak to nelepí, nedělá žádný film, krásně na to jdou vrstvit další produkty. 


Výsledek je decentní, ale to se díky nízké koncentraci účinných látek dalo čekat. Nečekejte zázraky přes noc. Projeví se to až po pár dnech používání. Pleť je hladší a sjednocenější, přesně tak, jak má po takových produktech být. Pro pokročilejší uživatele kyselin to nebude, ale pokud s tím chcete začít, tohle je fajn věc. 


Jak jsem říkala v úvodu, Vichy mám ráda a nezklamaly mě ani tyto dvě lahvičky. Minerál 89 byl stvořen přímo pro mou pleť a je to jedno z nejlepších sér, co jsem kdy měla. Za to dám ruku do ohně. Noční peeling je svými účinky decentnější, ale pokud právě tohle vyhledáváte, bude vám vyhovovat. Já jsem spokojená. 

Za poskytnutí produktů k recenzi děkuji lékárně Benu

Co vy a Vichy? Zkoušeli jste slavný Minerál 89?

7 komentářů:

  1. Mě teda značky Vichy vůbec nesedí, dělala mi na pleti neplechu a to jsem měla jen několik vzorečků, ale od té doby se jí teda vyhýbám obloukem :/.
    Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
  2. Sérum mě hodně láká, ale posledně mi právě Vichy na citlivou pleť nesedlo.

    OdpovědětVymazat
  3. Po vyzkoušení vzorečků toho séra od Vichy jsem usoudila, že je potřebuji v plném balení a myslím, že není poslední, fakt mi tahle péče sedla:-)

    OdpovědětVymazat
  4. O nočním peelingu slyším prvně, ale vypadá to jako zajímavý produkt :-)

    V čem spočívá ženská síla

    OdpovědětVymazat
  5. Moc vám všem děkuji za komentáře.

    OdpovědětVymazat
  6. Presne to, čo si napísala poznám. Starostlivosť o zmiešanú pleť je ťažká a nájsť tú správnu kombináciu produktov je náročné lebo ak to nie je dosť mastné, tak máš šupinky, naopak ak príliš mastné, upchávajú sa póry a vzniknú vyrážky. Olsovilo ma hlavne sérum ale aj o enzymatických peelingoch som si už čítala svoje a nevedela som, že aj vichy nejaký má. Ďakujem za túto recenziu! Je skvelá!
    Recenzie-Kozmetiky

    OdpovědětVymazat
  7. Vichy sérum jsem si mooc oblíbila :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat