středa 28. srpna 2013

Opalovací péče v akci

Hlásím šťastný návrat a můžeme se opět plně vrhnout na recenze. Co se dovolené týče, nějaký menší shrnující článek chystám na víkend. Takhle zpětně navíc můžu shrnout předešlý článek. Podařilo se mi sbalit kosmetiku skutečně efektně. Vůbec nic jsem během cest nepostrádala, vše potřebné jsem skutečně měla. Navíc jsem všechny výrobky opravdu používala a nic nejelo jen tak pro nic za nic. Jako nejdůležitější části výbavy se ukázaly vlhčené ubrousky na obličej, termální voda a uvolňující mátový gel. Tyto položky jsem hojně využívala nejen já, ale často si je půjčovaly i mé spolucestující.

Nastal tedy čas říct si něco více o některých kouscích, které mě na dovolené doprovázely. Jednat se bude o opalovací péči. Bohužel to vyšlo takhle nešťastně na konec prázdnin a pokud se na podzim nechystáte ještě někam k moři, tak to pro vás zrovna moc přínosné nebude. Dříve to ale opravdu nešlo, protože jsem je chtěla otestovat i v extrémnějších podmínkách, než když jen u nás vyběhnu během poledne někam na nákup. 


Já se cíleně neopaluji ani jsem nebyla nikde u moře, takže mi bohatě na celé léto vystačily tři přípravky, které mě chránily před sluncem. A ještě něco z nich dokonce zbude na příští rok. 
Měla jsem jeden opalovací krém s SPF 30, jeden opalovací krém v miniatuře do kabelky s SPF 10 a balzám na rty s SPF 30.

Bioderma Photoderm Bronz


Výběr tohoto mléka byl tak trochu náhodný. Byla jsem rozhodnutá, že chci něco z lékárny a minimálně s SPF 30. Proč to vyhrál právě Photoderm Bronz od Biodermy, má jen jeden důvod. Byla k tomu zdarma přibalena jejich slavná růžová micelárka.
Toto opalovací mléko slibuje hned několik benefitů. Díky speciálnímu složení zaručuje pokožce nejen vysokou ochranu, ale také zvýrazňuje její opálení a také podporuje tvorbu pigmentu, což má za následek rychlejší hnědnutí pokožky. Je určeno pro všechny typy pleti a hodí se i pro citlivou pleť. Může se používat i na obličej. Tolik oficiální sliby, realita je trošku někde jinde.

Nejdříve jsem byla nadšená z dávkování ve spreji. To mě časem přešlo, protože sprej je takový hrubý a stříká mléko na všechny strany, jen ne tam, kam potřebujete. Nejednou to skončilo na zrcadle, na oblečení, kabelce, někom, kdo zrovna seděl vedle mě... Prostě je stejně nejlepší to stříknout do dlaně a poté až roztírat na další části těla. 
Vůně je taková jemná, nevtíravá. Opět v tom cítím nějakou tu záhadnou rostlinu, se kterou mám problém ve všech lékárenských přípravcích. Krém na ruce od Vichy nebo tělové mléko od Bioderma mělo ten voňavý základ totožný. V tomto případě mi ale nevadí, je opravdu velmi jemná.
Mléko je spíše tekutější a dobře se roztírá. Bohužel časem začne oxidovat a občas se na těle objeví bílé šmouhy, které je potřeba znovu rozetřít. 
Se slibovaným efektem, že to podtrhne vaše opálení, to také není moc žhavé. Respektive problém bude asi u mě. Nejsem opálená absolutně vůbec a když se namažu tímto mlékem, má pokožka opticky zbělá ještě více. Takže ne že to zvýrazní vaše opálení, ale podtrhne to vaši aktuální barvu pleti. 
S tím, že by měl pomáhat k rychlejšímu opalování také nesouhlasím. Alespoň opět v mém případě. Po celém létě mám možná trošku hnědší ruce a dekolt, ale to spíše takovým způsobem, že to vidím jen já sama. A to jsem se mlékem mazala opravdu poctivě pokaždé,když jsem mířila ven na sluníčko. 
Složení

A nejdůležitější na konec. Opálení se sice nekonalo,ale také jsem se vůbec nespálila. A to ani na jižním slunci v Itálii,kde jsem po tři dny trávila celý den na přímém slunci. Akorát první den jsem měla červenější pruh na nose a líčkách, ale do rána se to vstřebalo a nic se doteď neloupe, takže vše v pořádku. 
Celkově jsem spokojená, jen mi vadí to, že dělá šmouhy na kůži a špatně se dávkuje. Ještě mi asi třetina výrobků zbývá a letos ho využiji už jen dost těžko, takže mi bude dělat společnost i příští rok. Znovu ho ale asi kupovat nebudu. Raději budu v této oblasti experimentovat dál.

Cena je 500 Kč za 200 ml, ale jak už jsem psala, dostala jsem k tomu půl litru micelárky, takže to ani tolik nebolelo.

Sun Ozon

Složení

Tohle je taková nouzovka do kabelky aneb když mě nečekaně zastihne slunečné počasí, tak je lepší namazat se aspoň něčím.  Kupovala jsem ho už loni, takže je se mnou druhou sezonu a už tam mám jen kapičku na dně, takže ho každým dnem vypotřebuji a vyhodím. Je to privátní značka Rossmannu a i když už si přesně nepamatuji cenu, bylo vcelku symbolická. Myslím, že to bylo kolem 20 - 30 Kč za 50 ml.
Voní to jako takový typický opalovák, jako pamatuji z dětství. Mléko je trochu hutnější a hůře se roztírá. Opět umí zanechat bílé mapy na těle. 
O jeho účincích jde těžko diskutovat. Nikdy jsem se nespálila, tak to třeba něco umí, ale na běžné používání bych to opravdu nedoporučila. Znovu si ho asi také nekoupím.

Balzám na rty Labello


Sehnat v našich drogeriích balzám na rty s SPF není tak lehké, jak by se mohlo zdát. Snad jediné Labello nabízí SPF 30, takže volba byla jasná. Labello mám jinak hodně ráda, takže to ve finále žádný problém nebyl. 
Je to klasická tyčinka Labello, která se nelíší od svých dalších kolegů. Cena je kolem 50 Kč za 4,8 g produktu.
Tyčinka jemně sladce voní. S trochou představivosti v tom cítím med. Balzám je trošku tužší než jak je zvykem. Bohužel tedy zanechává na rtech bílý povlak. Obvykle jsem to řešila tím, že jsem na něj použila ještě lesk na rty. Ten sice ztratil na své barevné intenzitě, ale konečný výsledek byl uspokojivý. V Římě jsem ho ale používala samostatně a prostě jsem chodila s mrtvolně bílými rty. Je to krajně nepraktické.
Nicméně tedy funguje. Na rty jsem docela háklivá a nejednou se mi po pobytu na slunci nepěkně oloupaly. Dokonce i když jsem měla balzám Dermacol s SPF 15. To bylo prostě málo. Ale když jsem měla na rtech toto Labello, tak to vždy bylo v pořádku. Takže to beru spíše jako takovou nutnost. Raději přežiji nějakou šmouhu než abych si spálila rty. Ale s čistým srdcem vám ho doporučit nemůžu.
Ubývá hrozně pomalu. Po celém létu mám pryč možná tak dva milimetry. Teď ho schovám někam do chládku, ať ho můžu použít aspoň ještě příští rok.

Bonusová fotka. Spousta blogerek píše, jak jsou bílé a jak mají bledou pleť, ale pak z nich klidně vypadne, že jim skvěle padne makeup v odstínu 3. Já za sebe můžu říct, že mě sluníčko opravdu okázale ignoruje. Nenašla jsem nikoho, kdo by byl bledší než já. Když jdu v kraťasech, tak se lidí při pohledu na mé bílé nohy ptají na mé zdraví. Prý vypadám nemocně. :-D Já za to ale nemůžu. Prostě to neopálím. A navíc to není zdravé, takže mě to ani nijak netrápí. A na závěr foto jako důkaz. Já a kamarádka před pár dny v Římě. Kdo je kdo asi netřeba dodávat. :-)


Celkově musím říct, že tyto produkty beru jako nutné zlo. Nic z toho mě vyloženě netěší, ale beru to jako nutnost. Lepší se vztekat nad bílými fleky než se spálit. Ale i když mám léto ráda, tak jestli mi nebude v zimě něco chybět, tak je to právě opalovací péče.

Co vy a letní opalování? Co jste používali za přípravky a jak moc/ málo jste opálení?

5 komentářů:

  1. Páni, jsi jako Sněhurka! :) Na jiných fotkách není ten rozdíl tak viditelný. Já mám štěstí, že se opaluju dobře a rychle, což nemůže říct můj přítel, takže dohromady vypadáme taky tak :)
    http://wonderfull-today.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Já se teda taky moc neopaluju... (I když přiznávám, tak bílá jako Ty nejsem...) Rozhodně se neválím na sluníčku cíleně a nechytám bronz. Takže veškeré mé mírné opální pochází jen z funkčního přecházení po ulicích, a tak... :)
    Ta Labello mám též, a opravdu skoro vůbec neubývá... :)

    OdpovědětVymazat
  3. Chichi. Podobnou fotku mám s přítelem. On tmavý typ, snědý už od jara, já Sněhurka na en-tou. Už od mala, ale přiznávám, že anemie mi teď moc nepřidala. :) Bílá pleť, tmavé vlasy, rudé rty, kolegyně :D

    OdpovědětVymazat
  4. Balzám na rty používám od SunDance, z dmka, ale je to 20. Taky mi vůbec neubývá, mám ho už druhý rok a je ho pořád jako když jsem ho koupila. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji vám všem za komentáře. :-)

    OdpovědětVymazat