středa 13. července 2016

Jak používat čisticí náplasti

Kdo mě sleduje déle, jistě ví, že nedám dopustit na čisticí náplasti na obličej, především na nos. Vyzkoušela jsem jich opravdu hodně, ale nakonec jsem zakotvila u těch od Nivea, které velmi pravidelně vídáte ve statistice. Jsou sice nejdražší, ale jednoznačně nejlepší. Před nějakou dobou jsem však na parfums.cz narazila na zajímavou značku Cettua, která nabízela pásky za super cenu. A tak jsem se rozhodla po delší době pro změnu. Můžu vám hned v úvodu říct, že Nivea je pořád nejlepší, nicméně ani Cettua není úplně marná a především, časem jsem přišla na to, že v první řade nejde tak ani o značku, jako spíše o techniku, jak je nanést. A tak kromě recenze o Cettua se zaměřím také na to, jak pásky nanést efektivně.


Krátce však k samotným páskům Cettua. V nabídce jsou různé druhy balení, já jsem se rozhodla pro to největší, které obsahuje 6 pásků na nos a 6 pásků oficiálně na čelo, ale osobně jsem je používala spíše na bradu, tam svým tvarem seděly lépe. 


Od mých oblíbených Nivea se liší především tvarem a právě i proto se o něco hůře nanášejí. Když to ale vychytáte, ten efekt je hodně podobný a počet vytažených černých potvůrek je uspokojivý. Pleť není nijak zvlášť podrážděná, i když mám pocit, že celkově pečující Nivea to zvládne lépe. 

Na druhou stranu pro Cettua mluví cena. Za 12 ks pásků zaplatíte 120 Kč. Nivea v balení nabízí 6 pásků a plná cena je 180 Kč. Já se Nivey nevzdám, ale pokud chcete pásky jen na zkoušku či na občasné použití, Cettua mi přijdou jako dobrá volba a předběhly mnoho jiných značek. 



O páscích koluje stále spoustu negativních komentářů a rozličné zkušenosti. Spousta lidí tvrdí, že nefungují a nevytáhnou vůbec nic. Někdo se zase bojí, že mu to ukousne nos. Pásky pravidelně používám několik let v intervalu 2 - 4 týdny a nos mám stále na svém místě, kůže nevykazuje jediné známky poškození. Zároveň jsem je nanášela již stokrát a nejednou se mi stalo, že náplast nevytáhla vůbec nic nebo jen mizivé množství. A nebylo to páskama, ale rukama. 

Postupem času jsem přišla na to, že rozhodující je tvar pásku. Některé jsou hodně hranaté, velké, neohrabané a při nanášení vám to rozhodně neusnadní. I proto jsou u mě vítězem pásky Nivea. Mají tvar, který nos dobře obemknou, navíc na sobě mají prostřihy, takže se náplast o to lépe přizpůsobí. 

Důležité je také pleť správně připravit. Odlíčení je samozřejmostí, ale důležité je ji také odmastit, jinak náplast špatně přilne a efekt se sníží. Kolikrát jsem naletěla, že jsem náplast dávala v den, kdy jsem se nemalovala. Ráno jsem nanesla krém, po pár hodinách náplast a ejhle, ono to nefungovalo. Od té doby vždy před aplikací očistím obličej tonikem. 

Další zásadou je správně vychytat množství navlhčení nosu. Pokud je to málo, náplast se nepřichytí a nic nevytáhne. Pokud je to moc, účinná látka se rozpustí a také nevytáhne nic. Je to věda. Nejlépe se mi osvědčilo poctivě namočit nos, ale mít stoprocentně suché ruce, abych to nemáčela ještě z druhé strany. Dobré také je, náplast co nejrychleji a nejpřesněji nalepit a poté si vzít ručník/kapesník a tím to ke kůži ještě více přitlačit. Eliminujete tak rozmočení a zároveň vše bude dobře držet. 

Ještě poznámka na okraj. Pásky z ochranné folie vytahujte vždy bezprostředně před aplikací. Pokud je necháte chvíli na vzduchu, účinná látka navlhne a neposlouží tak dobře. Nějaké stříhání a nechávání druhé půlky na příště nepřichází v úvahu. 


Pokud vše správně nalepíte, nezbývá než 10 - 15 minut počkat. Doporučuji během této doby nic závratného nedělat a zbytečně nepohybovat obličejem. Tím spíše, pokud máte náplast na bradě, tak obecně drží nejhůř. 

Až je náplast suchá, můžete se pustit do strhávání. Někde jsem četla, že si slečna náplast před sundáváním navlhčí, aby šla lépe dolů a pak se divila, že to nefunguje. Účinnost je právě v tom, že to uschne a voda v druhé fázi už není potřeba. Neříkám, že je strhávání příjemné, ale je to prostě jen pnutí, nic co by nešlo vydržet. Zároveň náplast odlepujte velmi pomalu, aby měl maz šanci se na ni přichytit. 

A je hotovo. Je vždy až k neuvěření, kolik špíny člověk v pórech má. Na pleti obvykle zůstane ještě trochu lepidla. Obvykle ho otírám tonikem, ideálně tím s alkoholem, aby se póry vydezinfikovaly a uzavřely. 

Pleť může být ještě chvíli červená nebo lehce svědit (zvláště po stranách nosu), ale za pár hodin to zmizí. Podle mě je to stále daleko šetrnější metoda než mechanické čištění, kdy máte celý nos červenější mnohem déle. 

A Nivea je prostě nejlepší. Za plnou cenu je hodně drahá, ale kupuji ji vždy ve slevách, takže kolikrát vyjde třeba ,,jen" na 100 Kč. A pokud nikde žádná sleva není, kupuji je na parfums.cz, kde jsou zhruba za 140 Kč, což je oproti původních 180 Kč pořád docela fajn. 


Co vy a pásky na nos? Zkoušeli jste, používáte?

16 komentářů:

  1. Pozriem sa na tieto pasily, ci su zohnatelne aj u nas :-) Pasiky oblubujem, kupujem od Baley. A tiez mozem potvrdit, ze sa mi osvedcilo urobit si peeling (inak pasiky beru so sebou iba ciastocky koze) a velmi jemne prejst nos Alpou. Pri micelarke ci toniku som mala pocit, ze zanechava povlak a tiez sa az tak poctivo pasik neprilepi. Mala skvrnka od Alpy na to jemne pretretie nosa postaci a mam fakt zaruku, ze mi to vytiahne maximum necistot. Taktiez pasiky pouzivam uz niekolko rokov :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní jako super tip, stává se mi občas, že tam kousek lepidla zůstane. Určitě vyzkouším. Děkuji.

      Vymazat
  2. Pozriem sa na tieto pasily, ci su zohnatelne aj u nas :-) Pasiky oblubujem, kupujem od Baley. A tiez mozem potvrdit, ze sa mi osvedcilo urobit si peeling (inak pasiky beru so sebou iba ciastocky koze) a velmi jemne prejst nos Alpou. Pri micelarke ci toniku som mala pocit, ze zanechava povlak a tiez sa az tak poctivo pasik neprilepi. Mala skvrnka od Alpy na to jemne pretretie nosa postaci a mam fakt zaruku, ze mi to vytiahne maximum necistot. Taktiez pasiky pouzivam uz niekolko rokov :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Nikdy jsem je nepoužívala, možná je někdy zkusím. Mně se otevřené komedony příliš nedělají, tak nevím, jestli by to u mě mělo smysl. Když už se mi něco udělá, je pro mě jednodušší to nahřát a vymáčknout než na to dávat tyhle náplasti. Dělají se mi spíš uzavřené komedony (s těmi se asi nic moc dělat nedá) nebo červené pupínky bez bílé čepičky a na ty bohužel náplasti nepomůžou.

    OdpovědětVymazat
  4. Pásky používám už několik let a taky mi přijde, že když někomu nic nevytáhnou, je to spíš chyba aplikace. Objednávám si nějaké obyčejné z ebay a slouží mi dobře.

    OdpovědětVymazat
  5. Souhlasím do písmenka, pásky mám taky moc ráda. :)

    OdpovědětVymazat
  6. God bless you za tenhle článek... možná si s ním na nějaké ty pásky i troufnu :)

    Zrzavá katastrofa

    OdpovědětVymazat
  7. Wow, já pásky měla všehovšudy jednou a nic to neudělalo. A asi to teda bylo rukama :) Úplně jsi mě nahlodala, mám na nose všemu odolávající černý tečky... asi si počkám na ty Nivea pásky ve slevě, za plnou cenu se mi do nich přece jenom nechce, každopádně díky za článek, fakt mě nenapadlo, že by to mohlo být špatnou aplikací.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec není zač, určitě dej potom vědět, jak jsi spokojená.

      Vymazat
  8. Díky Stáňo za článek. Já měla čisticí pásky od Baley a neudělaly vůbec nic, možná jak píšeš, bylo to rukama :). Jak narazím na pásky Nivea v akci, koupím je a budu postupovat, jak píšeš :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej Nivea, já osobně s Balea zase tolik spokojená nebyla. Případně ještě Essence nejsou špatné a stojí méně, dají se sehnat v Tetě.

      Vymazat
  9. Ja pouzivam Balea pasky a jsem s nima velmi spokojena,ale je pravda,ze se musi vychytat navlhceni pred pouzitim,jinak moc pekny clanek :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Moc vám všem děkuji za komentáře.

    OdpovědětVymazat
  11. Někdy používám, ale naštěstí nemám na nose tolik teček, takže jen výjimečně. Pořídila jsem si v Rossmanovi Rival de Loop a jsou celkem fajn. Schválně je dneska večer zkusím s tvýma aplikačníma tipama :)

    OdpovědětVymazat
  12. Také jsem strašně dlouho kupovala ty od Nivey , ale pak mi někdo doporučil ty od RdeL z Rosmannu a jiné už nekupuji. To co mi tyhle vytáhnou, tak to mi Nivea nikdy nevytáhla. Stojí pár korun a já na ně fakt nedám dopustit.

    OdpovědětVymazat
  13. nejčastěji používám Rival de Loop nebo Niveu, tu kupuji za 129 Kč na www.eva.cz, což je fajn :)

    OdpovědětVymazat